

NSP-WFL Ekologiczny system smarowania obrzeży kół
NSP-WFL zmniejsza współczynnik tarcia, minimalizuje zużycie obrzeży kół i szyn, jednocześnie oszczędzając paliwo i ograniczając hałas.
Aby usprawnić współpracę pomiędzy kołem i szyną, system smaruje najbardziej wrażliwe obszary zużycia. Sztyfty smarne są dociskane do obrzeża koła za pomocą sprężyny. Cienka powłoka smaru jest pasywnie przenoszona przez szynę na kolejne koła. Sztyft to najtańsza i najbardziej niezawodna metoda smarowania obrzeży kół, która funkcjonuje już od wielu lat. Skutecznie stosowany w lokomotywach towarowych i pasażerskich, liniach metra i pociągach podmiejskich, a nawet w kolejach zabytkowych i turystycznych.
NSP-WFL to sprawdzony system. Jest czystszy, prostszy i mniej problematyczny niż układy natryskowe i przytorowe a nasze ekologiczne sztyfty smarne wystarczają na tysiące kilometrów więcej niż konkurencyjne produkty. Połączenie naturalnych ekstraktów soi i kukurydzy oraz grafitu stanowi baze naszych sztyftów smarnych.


Smar stały jako najtańsza i najbardziej niezawodna metoda nanoszenia środka smarnego na obrzeża kół stosowany jest od wielu lat w USA.
System smarowania obrzeży kół składa się z trzech elementów: sztyftu smarnego, aplikatora sztyftu smarnego oraz uchwytu pozycjonującego aplikator względem koła. Prostota tego rozwiązania, niezależność od czynnika ludzkiego jest najlepszą gwarancją niezawodności całego systemu.
Zalety naszego sztyftu smarnego:
- Wydłuża żywotność kół redukując zużycie obrzeży
- Wystarcza na dłużej niż inne sztyfty smarne
- Redukuje zużycie szyn
- Oszczędza paliwo/energię elektryczną
- Ogranicza hałas
- Przyjazny dla środowiska
- Prosta instalacja
- Niskie koszty użytkowania
- Zmniejsza ryzyko wykolejenia
- Spełnia wymagania normy PN-EN 16028
Napisz do nas aby dowiedzieć się więcej.
Do Pobrania
Broszura NSP-WFL
język: polski
format: .pdf
Broszura NSP-WFL
język: angielski
format: .pdf
Opinie Klientów

Kaohsiung Rapid Transit Corporation
„Bazując na wynikach testów oraz cenie, zdecydowaliśmy się używać sztyftów sojowych na naszej flocie.”
Kaohsiung Rapid Transit Corporation

Fertagus: Travessia do Tejo, Transportes S.A
„Jako że rezultaty były dobre, z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia, FERTAGUS korzysta z tego produktu do dnia dzisiejszego.”
Fertagus: Travessia do Tejo, Transportes S.A

Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o.
„Z powyższego wynika, że zużycie sztyftów smarnych [NSP-WFL] było ponad dwukrotnie mniejsze niż w przypadku sztyftów smarnych dotychczas stosowanych.”
Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o.

„Przewozy Regionalne” sp. z o.o.
„Przeprowadzona eksploatacja wykazała kilkukrotnie niższe zużycie środka smarnego obrzeży kół (około 20 mm/10 000 km) w stosunku do dotychczas stosowanych. Ponadto zaobserwowano pozytywne oddziaływanie zastosowanego smaru na współpracę koła z szyną, szczególnie w czasie jazdy taboru kolejowego po łukach o małym promieniu (poślizgi poprzeczne). Jednocześnie podczas eksploatacji próbnej nie odnotowano wpływu smaru stałego [NSP-WFL] na zwiększenie rezystancji zestawu kołowego, a tym samym negatywnego oddziaływania na pracę urządzeń srk.”
"Przewozy Regionalne" sp. z o.o.

„PKP Intercity” Spółka Akcyjna
„W następnych tygodniach zużycie sztyftów [NSP-WFL] było już dwukrotnie wolniejsze i wynosiło ok. 15-20 mm na tydzień (10 mm / 4300 km). […] Podsumowując powyższe, można stwierdzić, że układy smarowania przy pomocy sztyftów na bazie produktów roślinnych, mimo prostoty budowy i działania, spełniły swoje zadanie. Zmniejszają one zużycie obrzeży kół oraz poprawiają współpracę koło-szyna. Mogą być alternatywą dla układów smarowania obrzeży zestawów kołowych smarami płynnymi stosowanymi w najnowszych konstrukcjach lokomotyw.”
„PKP Intercity” Spółka Akcyjna

PKP CARGO S.A.
„Z powyższego wynika, że zużycie sztyftów [NSP-WFL] na lokomotywach poddanych obserwacji było o ok. 50% mniejsze niż sztyftów konkurencyjnego dostawcy.”
PKP CARGO S.A.

JSC „Lietuvos geležinkeliai“
„Podsumowując: Zużycie sztyftów [konkurencyjnych] było 2.6 razy większe niż sztyftów [NSP-WFL].”
JSC „Lietuvos geležinkeliai“

Express Rail Link Sdn Bhd
„Zużycie sztyftów smarnych [NSP-WFL] jest mniejsze o 46,2% w porównaniu do dotychczas stosowanych.”
Express Rail Link Sdn Bhd

DCT Gdańsk SA
„Skutkiem zastosowania smaru jest widoczne ograniczenie procesu zużywania się obrzeży kół stalowych jak i obrzeży szyn. […] a nałożona warstwa smaru pozostaje odporna na warunki atmosferyczne i nie jest usuwana po opadach deszczu z powierzchni stali. Sztyfty sojowe charakteryzują się również niższym zużyciem dla powierzchni stalowych kół niż sztyfty grafitowe.”
DCT Gdańsk SA

DB Cargo Polska S.A.
„Przeprowadzone obserwacje wykazały znacznie niższe zużycie wkładów [NSP-WFL] smarowania obrzeży zestawów kołowych w porównaniu do obecnie stosowanych.”
DB Cargo Polska S.A.

Ffestiniog & Welsh Highland Railways
„Używamy 300mm aplikatorów ze sztyftami sojowymi od ponad roku i jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów. Odnotowaliśmy widoczne zmniejszenie zużycia obrzeży kół w miejscu zainstalowanych aplikatorów. Będziemy rozszerzać ich użycie na przestrzeni kolejnych lat.”
Ffestiniog & Welsh Highland Railways

Freightliner PL Spółka z o.o.
„Oświadczamy, że sztyfty [NSP-WFL] mogą być z powodzeniem stosowane do smarowania obrzeży kół zestawów kołowych lokomotyw, ograniczając tym samym ich zużycie.”